יום שני, 1 באוקטובר 2012

יום 26 מהר עמשא לערד

לאחר הלילה הגרוע ביותר שלנו שבו ישנו בחדר שביליסטים בקיבוץ, רמת אחזקה ירודה ביותר וחם. יצאנו ועלינו לפיסגת הר עמשא. מצד אחד רואים את יער יתיר, ירוק, ומצד שני מדבר יהודה, מראה מדהים בחבל ארץ שמעולם לא ביקרנו. התחלנו בירידה בדרך רומית עתיקה שהובילה מירושלים למדבר יהודה. בגלל האזור הדרך שמורה מאד ואנחנו יורדים לכפר של פלחים שנקרא דריג'את. הכפר כולו משפחה אחת שהתיישבה באזור לפני כ150 שנה. התארחנו אצל ג'אבר לארוחת בוקר לא לפני שנתן לנו היסטוריה קצרה של המשפחה, כולל סיור במערה שבה חיו הוריו עם חיות המשק כולל גמל. קשה היה לעזוב את המקום אחרי האוכל ובקלות היינו ישנים במערה כמה שעות. אבל עברנו רק 5 ק"מ ולא הייתה ברירה אלא להמשיך. הדרך באזור זה אינה מסומנת היטב אבל ניתן לראות את תל ערד מרחוק והנוף שטוח ומדברי. מגיעים לתל ערד, אחרי שהקפנו אותו בטעות מצפון, מנהל האתר נחמד מאד ומציע מקלחת קפה ולינה, אנחנו עייפים מהלילה מתמקמים לשנ"צ. לאחר כשעתיים מיודעינו הצעירים מהשביל מגיעים ונראה שמהשלושה רק אחד ממשיך, והשני יחפ"ק אותנו עם הג'יפ של יוחי  בנגב.
אנחנו ממשיכים לפארק ערד, מנוחה קצרה ליד חבורת בדואים עם גמלים וסוסים, ממשיכים דרך המדבר ועולים לעיר ערד שנראיית כל הזמן באופק. ליד הקניון תחנת מוניות ואנחנו כבר על מונית לאסוף את הג'יפ מהר עמשא. מורידים את הצעירים אצל מלאך שביל בערד ואנחנו לאכסניית הנוער, בתקוה ללילה טוב יותר.