יום שבת, 20 באוקטובר 2012

יום 44 ואחרון!!! מהר יהורם לאילת

הבוקר קמנו בנחת ולראשונה אכלנו ארוחת בוקר באכסנייה. אספנו את עילי שהגיע לסופ"ש באילת והוא הסיע אותנו לנקודת ההתחלה שהייתה לא רחוק מהמחסום הצבאי בכביש 12.
התחלנו על הכביש וטיפסנו למצוקה מעל נחל גשרון לתצפית מרהיבה על הערוץ הקניוני שנמצא עמוק מתחתנו. התצפית הרחוקה יותר הייתה לכיוון מזרח סיני.
ירדנו ירידה ארוכה בליווי סולמות ויתדות עד שהגענו לערוץ. הלכנו לאורך הערוץ עד שהגענו קרוב מאד לגבול ומקום עבודות בניית הגדר. עלינו במעלה גישרון ישר לתצפית של הצבא, הם סירבו לתת לנו לעבור ולכן עשינו מעקף דרך נחל יהושפט.
חזרנו לציר והמשכנו בדרכנו על שביל הסכינים למעלה בולבוסים.
משם עולים לתצפית אחרונה על מפרץ אילת מהר צפחות, ירידה תלולה ואנחנו בבית ספר שדה אילת ונקודת הסיום של השביל.
למרות שמדובר ב14 ק"מ בלבד המסלול קשה, אבל הפיצויי שזה אחד הימים היפים בשביל.
בנקודת הסיום חיכו מירב, רותי ועילי.
זה היה מסע יפה וקשה שלא היה יוצא לפועל בלי תמיכתן של מירב ורותי.
אין לי ספק שבלי ההצטרפות של יוחי היה בלתי אפשרי לעשות את המסע לבד, שיתוף הפעולה בין שני עקשנים הביא אותנו לנקודת הסיום.
במסע ארוך שכזה אני גם רוצה להודות לכל אלו שהצטרפו אלינו מפעם לפעם והשתתפו איתנו בחוויה.