יום שלישי, 18 בספטמבר 2012

יום 15 מחדרה לפולג

היום הצטרפו אלינו רענן ושלומי, חברים של יוחי מראש העין, מסתבר ששניהם גדלו יחד בנתניה.
התחלנו את ההליכה מזרחית למסילת הברזל והלכנו דרומה בתחילה ביער אקליפטוסים ואחר כך ביער אלונים. כיוון כללי דרום באזור בו הסימון גרוע עד כדי אבדן השביל מספר פעמים. אזור חולי מלא ברוכבי אפניים ואופנועים. הגענו לנחל אלכסנדר, הליכה לאורכו לכיוון הים, בדרך חירבה ששימשה בית מכס בימי התורכים ליצוא.....אבטיחים למצרים.
מעבר תחת כביש 2 לים בשפך הנחל. הליכה דרומה על חוף הים כמשמאל מצוק הכורכר ומימין הים בעונה היפה ביותר שלו במשך השנה, נקי וצלול. הליכה יחסית קלה על החול הרך ומרגישים פחות את כל המכאובים ברגליים. יום יפה, חג ועם ישראל בחוף. מנוחה וארוחת בוקר בחוף נעורים. משם המשך הליכה דרומה ועלייה לטיילת של נתניה. באזור מסויים לאורך הטיילת נקודת המראה ונחיתה של מצנחי רחיפה. נעמדנו שם זמן ממושך ועקבנו אחרי הפעילות שנראיית מהנה מאד. הטיילת מאד מסודרת ונמשכת כמעט עד פולג. המשכנו בהליכה דרומה הרבה בניינים רבי קומות ואוכלוסיה צרפתית בכל מקום. עברנו על יד האנדרטה שפוטין חנך לפני מספר שבועות. כמובן דגלי רוסיה בכל מקום. ההמשך הוביל אותנו לשמורת האירוסים בפולג ולחוף הירוק שהיה נקודת הסיום של היום. בדרך לחדרה לאיסוף המכוניות ובצפייה לטעימה מהבירה תוצרת עצמית ששלומי הביא בצדנית לסוף הטיול. כמובן שבמהלך ההליכה תיחקרנו את שלומי על כל סודות הכנת בירה ואחרי השביל נתחיל לנסות....