יום שבת, 29 בספטמבר 2012

יום 24 משמורת פורה למיתר

יצאנו מתחנת הדלק לאורך נחל שיקמה כ10 ק"מ עד לקיבוץ דביר, הנחל מכוסה לאורכו בעצי אורן ברוחב הנחל. עוברים את דביר ומתחיל יער. במהלך העלייה ביער אנחנו פוגשים את החברה מיום חמישי ואליהם הצטרף בחור נוסף, נראה שהם לא במצב רוח להליכה ואנחנו ממשיכים לבדנו. הולכים למרכז ג'ו אלון וקיבוץ להב, מנוחה נוכל ארוכה ביער ליד ומשם ממשיכים לאורך גדר ההפרדה ועולים לישוב שנקרא סנסנה, בבוקר השארנו את הרכב ביישוב, השער היה סגור כמו בכל הישובים  
בסביבה ולא היה רמז כיצד להיכנס
, יוחי  נסע עם הג'יפ מסביב לשער והחנה בישוב.
במהלך ההליכה ראינו פעילות ערה של מעבר שבח"ים דרך חורים בגדר ורכבים בדואים מעבירים אותם,
בתמימותנו ניסינו להתקשר למשטרה,
אבל עד שהסברנו מה קורה הם נעלמו,
המשכנו ללכת לכיוון מיתר ולכל אורך הדרך הפעילות הזו חוזרת על עצמה, ממש תעשייה. נראה שבנינו גדר הפרדה ארוכה מאד, אין כסף לתחזק אותה וכרגיל עד שלא יהיה פיגוע לא יטפלו בכך.
הגענו למיתר
כעת צריך לתפוס טרמפ חזרה למכונית בכביש ללא תנועה. פתאום עוצר לידנו בדואי ל"הפסקת שיחים", יוחי מצליח לשכנע אותו לקחת אותנו לסנסנה תמורת 20ש. אבל אחרי שהוא שומע מאיפה אנחנו הולכים הוא מסרב לקחת כסף. מגיעים לסנסנה ב4 אחה"צ, השער עדיין סגור...חשוד..נכנסים לקחת את המכונית ומגלים שמדובר ביישוב דתי.
נכנסים למכונית ובורחים..
נוסעים לחבור למכונית השנייה ומעבירים אותה לקיבוץ הר עמשה.
חוזרים למעמד בקיבוץ כרמים לצערי הנסיון שלנו עם קיבוצים רע אבל בנגב אפשרויות הבחירה מצומצמות.
היות ויש לנו אינטרס שמתן יחפק אותנו מבררים את מיקום הצעירים שהתקדמו מעט מאד. אוספים אותם איתנו לקיבוץ, הם יישנו על הדשא.
מקלחת טובה עידכון הבלוג ולישון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה